Vant gull i European Design Awards

Lnetts visuelle identitet vant gull i European Design Awards. Kommunikasjonsbyrået Fasett, som har utviklet profilen i samarbeid med Studio Bergini i London, hentet inspirasjon til både logo, farger og visuelt uttrykk fra strømnettet.
21.juni 2022 Fasett
Både logo, farger og det visuelle uttrykket til Lnett er hentet fra strømnettet.

 – Vi synes at vi har fått en flott visuell profil og navn. Det passer godt til vårt selskap og det viktige samfunnsoppdraget vi har for å sikre et stabilt og godt strømnett for innbyggere og bedrifter i regionen. Det er selvsagt veldig stas at også andre liker profilen og at Fasett som har utarbeidet den får heder og ære for dette arbeidet, sier administrerende direktør Håvard Tamburstuen i Lnett.

Navneendringen kommer som følge av en nasjonal forskrift som stiller krav om skille mellom nettselskap og annen virksomhet innen kraftproduksjon og strømsalg. Det nye navnet Lnett ble tatt i bruk 15. november 2021, omtrent samtidig flyttet Lnett også inn i nye kontorlokaler i Sandnes sentrum.

 

Lnett og Fasett i Europatoppen

The European Design Awards, også kjent som ED-Awards, er en fagkonkurranse som vurderer og plukker ut det beste av kommunikasjonsarbeid innenfor designfeltet fra siste år. Et slags Europamesterskap i design, kan man si. 

– Å møte kolleger og konkurrenter fra hele Europa og se at våre arbeider innen grafisk design og branding blir lagt merke til og rangeres i toppen gir inspirasjon og energi til å stå på enda hardere for Lnett og alle våre kunder – og skape enda mer verdi for dem i årene framover, sier Pål Hjorth Berge, daglig leder i Fasett.

Andre liknende nyheter

Haver Advokatfirma inviterer til stafett for TV-aksjonen

Haver Advokatfirma arrangerer i oktober stafett i Bryne og Stavanger sentrum til inntekt for årets TV-aksjon. Målet er å samle næringslivet til et eng…

Aker BP velger Sopra Steria som strategisk partner for digital prosjektgjennomføring

Gjennom et femårig partnerskap skal Sopra Steria bidra til å effektivisere oljeselskapets digitale satsinger. Målet er å sikre bedre leveranser, tydel…

Aslak Sira Myhre ny konserndirektør i Lyse

Aslak Sira Myhre blir ny konserndirektør i Lyse. Den tidligere nasjonalbibliotekaren skal lede kommunikasjon, samfunnskontakt og strategi i Lyse-konse…

2022-06-21

© Næringsforeningen 2019-2025 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra Intuvio