Gratis tilgang til markedsplass

SurplusHub International, som har utviklet et slags eBay for energisektoren, har besluttet å tilby gratis bruk av markedsplassen for å hjelpe selskaper gjennom en krevende situasjon påvirket av oljeprisfallog effektene av Covid-19.
08.juni 2020 SurplusHub International AS
SurplusHub.com – den globale markedsplassen for energisektoren

Energisektoren har overskuddsutstyr for milliarder av kroner som ligger ubrukt og dermed opptar lagerplass og binder opp kapital. Ved å selge noe av dette kan selgere frigjøre kjærkommen likviditet, mens kjøpere kan redusere capex-behovet. SurplusHub International har derfor valgt å tilby virksomheter i energisektoren gratis tilgang til markedsplassen SurplusHub.com frem til slutten av august. Alle nye selskaper må gå gjennom standard kvalifikasjonsprosess, inkludert godkjenning gjennom Dun & Bradstreet, for å sikre at selskapene på markedsplassen er av den seriøse sorten.

Inntil for et par år siden fantes det ingen effektiv global markedsplass hvor oljebransjens overskuddsutstyr kunne omsettes, ifølge SurplusHub International. SurplusHub utviklet derfor en nettbasert og automatisert markedsplasssen som gir selgere og kjøpere mulighet til å forhandle og komme til enighet om overskuddsmateriell i en verdensomspennende skala. Ikke altfor ulikt forbrukertjenesten eBay.

– For SurplusHub betyr dette initiativet på kort sikt tapte abonnementsinntekter, det vil si at vi opererer med en «no cure, no pay»-modell. Men vi sitter i samme båt som selger, og begge parter vil ha insentiver for å stå på for å få solgt utstyr, som igjen frigjør likviditet for selger og sikrer provisjonsinntekter til SurplusHub, skriver selskapet i en melding.

Andre liknende nyheter

Haver Advokatfirma inviterer til stafett for TV-aksjonen

Haver Advokatfirma arrangerer i oktober stafett i Bryne og Stavanger sentrum til inntekt for årets TV-aksjon. Målet er å samle næringslivet til et eng…

Aker BP velger Sopra Steria som strategisk partner for digital prosjektgjennomføring

Gjennom et femårig partnerskap skal Sopra Steria bidra til å effektivisere oljeselskapets digitale satsinger. Målet er å sikre bedre leveranser, tydel…

Aslak Sira Myhre ny konserndirektør i Lyse

Aslak Sira Myhre blir ny konserndirektør i Lyse. Den tidligere nasjonalbibliotekaren skal lede kommunikasjon, samfunnskontakt og strategi i Lyse-konse…

2020-06-08

© Næringsforeningen 2019-2025 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra Intuvio