Farlig og genial markedsføring

Farlig og genial markedsføring

Veronica Simoné Fjeld er motvekten. Hun er influenseren som ikke snakker om tannbleking, selvbruning, hårfjerning – eller tights som løfter rumpa.
21.januar 2022 Av Marius Johnsen

Så lenge det ikke går på jenters utseende og ytre, da kan de fleste bedrifter være interessante i forhold til et samarbeid. Men det er en stor skjønnhetsindustri som har erfart at markedsføringen deres fungerer godt i influenser-bransjen. Derfor vil Veronica Fjeld vise at denne type markedsføring passer for flere enn bare de tradisjonelle rosabloggerne.

– Det jeg har lyst til å gjøre, er å vise nye influensere at man kan tjene penger på noe annet enn jenter, utseende og ytre. Også har jeg lyst til at et bredere næringsliv skal forsøke denne type markedsføring – for den er jo både genial og farlig. Cocktailen av personlige meninger, interesser og dagligliv, blandet med kapitalisering. Skikkelige kommersielle produkter. Så vi må i hvert fall være det bevisst, sier hun.

Kan snakke om sopp i underlivet, men ikke vise frem huset   
Hun er også forfatter og komiker, godt kjent under pseudonymet Yummymummy på sosiale medier. Veronica Fjeld kan beskrives som en kroppsaktivist og positivist, som står imot forvridde skjønnhetsidealer som har dominert sosiale kanaler i en årrekke. Fjeld har i stedet lyst til å være så transparent og ærlig som hun kan med sine følgere. Men det er likevel ikke alt som hun ønsker å dele.

– Influenser-markedsføring og bransjen, den handler i hovedsak om å gi et personlig bilde. Jeg setter et skille. Jeg kan snakke om sopp i underlivet, men kan ikke vise frem huset mitt. Det er jo veldig rart, men jeg setter en personlig linje mellom det som er privat og det som er personlig, konstaterer Fjeld.

På spørsmålet om hvem som ville vært drømmekunden å samarbeide med, så kontrer hun tilbake med et spørsmål i studio.

Hele intervjuet med Veronica Simoné Fjeld ser du her (tekstet), husk å abonnere på YouTube-kanalen vår for direkte oppdateringer:

Andre liknende nyheter

Næringsforeningen satser tungt på forsvarsindustrien

Økt satsing på forsvar og beredskap betyr store muligheter for et stort antall bedrifter i Stavanger-regionen. Næringsforeningen skal nå kartlegge mul…

Boligprisene: Dette tror bransjen vil skje i 2026

60 prosent av deltakerne på Boligkonferansen tror boligprisene vil stige inntil ti prosent neste år. 38 prosent tror prisene vil stige mer enn ti pros…

Hva slags næringsliv har Stavanger-regionen i 2035?

Hvor er vi på vei? Hvilke områder og næringer vil vokse? Hvem kan forsvinne? Hvordan rigger vi regionen for framtiden? Vi har spurt ti næringslivstopp…

2022-01-21

© Næringsforeningen 2019-2025 Sidekart Personvern og vilkår for bruk
Umbraco CMS fra Intuvio